La companyia multiservei especialitzada en Facility Management i ETT, amb més de tres dècades d’experiència al Principat d’Andorra, continua amb el seu creixement i diversificació de serveis, per exemple, amb la creació d’una línia d’atenció domiciliària.
L’empresa Domèstica Serveis SL va néixer com una empresa de serveis de neteja i manteniment en 1989. Fruit de la seva evolució i creixement va sorgir Avança, especialitzada en serveis de neteja a Andorra amb la missió d’afavorir la possibilitat de viure en espais més nets i saludables.
La companyia té com a objectiu afavorir la possibilitat de viure en espais cada vegada més nets i saludables, a la recerca de la satisfacció de l’usuari, la prevenció de la contaminació, els danys i de la deterioració de la salut dels seus treballadors, així com la millora del sistema de gestió de la qualitat, la seguretat i el medi ambient.
Amb quin equip humà compte en l’actualitat Avança?
Avança té en la seva plantilla més de 400 col·laboradors. Els perfils són molt variats, i entre ells hi ha tècnics en neteja hospitalària i neteja en general de petites i grans superfícies, personal especialista en neteja de façanes, vidres, aparcaments, sòls… personal de suport en hoteleria i restauració, monitors de menjadors escolars, i d’assistència domiciliària, entre altres.
Quants clients s’han beneficiat dels serveis de la companyia tot aquest temps? Quin és el seu volum de clients?
Avui dia tenim col·laboradors prestant servei en més de 200 centres de treball de tot el Principat. Per citar alguns, entre els nostres clients es troben Caldea, el centre termal més gran d’Europa; el Grup Pyrénées; UNNIC, el primer i únic casino d’Andorra; FEDA (Forces Elèctriques d’Andorra); i diferents Administracions públiques, entre les quals destaca el Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS), en concret a l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell, diversos centres d’atenció primària i Residència el Cedre.
Quins serveis presta la companyia? Quines són les seves principals línies de negoci?
En aquests moments, la companyia està estructurada en tres grans àrees. En primer lloc, Avança Facility presta serveis de manteniment de neteja en general per a tota mena de superfícies, però també de neteges més tècniques que requereixen la intervenció d’una mena de personal especialitzat, com per exemple en recuperació de sòls, moquetes, entapissats, zones de difícil accés, etc.
D’altra banda, Avança ETT, centrada en serveis de ETT i selecció de personal, subministra i posa a la disposició dels seus clients diferents perfils professionals que s’adapten a les seves necessitats i requeriments, segons la temporalitat o ampliació de l’activitat. També selecció directa de perfils que requereixen un temps de dedicació en el procés de reclutament, entrevistes i selecció, fins al final de la validació i contractació per part del client. Agilitzem els processos de selecció perquè els nostres clients puguin dedicar el seu temps a la seva activitat principal.
I, en tercer lloc, Avança Assistencial, que la nostra nova línia de servei d’atenció domiciliària, que hem posat en marxa fa uns mesos.
En concret, en què consisteix Avança Assistencial?
Aquesta divisió ofereix serveis d’atenció domiciliària de qualitat, aportant solucions a les famílies en garantir la seva tranquil·litat, i principalment vetllant pel benestar de les persones majors amb dependències.
Com sorgeix la idea d’aquest servei dins de la companyia i amb quin objectiu?
Avança Assistencial sorgeix d’una necessitat real existent en el nostre mercat. Actualment moltes famílies es troben limitades en el moment de contractar serveis assistencials o de suport domiciliari. L’escassetat de recursos, així com el llarg temps d’espera a la qual moltes famílies s’han d’adaptar en el moment de contractar un servei, ens va fer pensar que havíem d’ampliar la nostra activitat i poder aportar solucions que minimitzin aquesta problemàtica. D’aquí Avança Assistencial.
Què ho fa diferent d’altres propostes similars?
Avança Assistencial es diferencia sobretot a prestar un servició cent per cent personalitzat, adaptat a cada persona i a les seves necessitats específiques, on no han de deixar la seva llar, la seva zona de confort, per a rebre l’assistència que necessiten. Nosaltres ens desplacem a casa del client i l’atenem sense necessitat d’apartar-se del seu entorn habitual. Al seu torn, aportem a la família tranquil·litat i professionalitat, i posem a la seva disposició a més d’una plantilla de professionals titulats i amb experiència, sistemes de control i supervisió contínua.
Quins perfils de treballadors desenvolupen el seu treball en Avança Assistencial?
Forma part d’ella professionals de l’àmbit sanitari, de la salut o social, així com acompanyants que donen suport en les tasques domèstiques i en el dia a dia dels usuaris, com per exemple anar a la compra, fer una passejada, acompanyar-los a les les seves visites mèdiques, entre altres accions.
Hi ha alguna diferència entre Avança i les delegacions d’Espanya i França de SIFU? Alguna peculiaritat?
La diferència substancial de la nostra companyia a Andorra amb les delegacions d’Espanya i França de SIFU resideix en la pròpia idiosincràsia del Principat. Actualment donem servei a un país amb 85.000 habitants i amb més de 10 milions de turistes que ens visiten anualment. Això fa que tinguem una estacionalitat important a la qual hem d’adaptar-nos a cada moment.